Google-haut

Google-haut

keskiviikko 26. syyskuuta 2012

Kuunnelma kakkoseen

Mä oon Henriikka ja tässä on mun kuunnelma.

Tässä mä ja suomen kielen ope Mikko puhutaan ääneen, mitä mä oon kirjottanut aiheesta keskustelupartikkelit.

Tässä taustalla näkyy mun koirat, koska en osannu laittaa tänne blogiin pelkkää mp3-tiedostoa. Mä osaan laittaa tänne vaan videoita.

Tätä ennen oppilaille on selitetty, mikä jippo on sanoissa tarha ja päiväkoti.

video

Loppu.

"Moikka Henriikka!

Tosi hyvä kuunnelma. Osasit laittaa tekstiin keskustelupartikkeleita juuri niin kuin pitikin. Tosin niitä olisi voinut olla vähän enemmän. Mutta ymmärrän, että studio-olosuhteissa on vaikeaa saada aikaan luonnollista puhetilannetta.

Blogisi otsikossa on pieni virhe. Siinä pitäisi lukea "Kuunnelma, 2". Kakkonen tarkoittaa myös peräreikää, ja sijamuoto illatiivi ilmaisee liikettä jonkin sisään. Joten kakkoseen voisi vapaasti kääntää peräreikään paneminen.

Mutta muuten menee tosi hyvin! Jatka samaan malliin.

Terveisin,
Enbrica Romkon"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti