Google-haut

Google-haut

tiistai 8. joulukuuta 2015

Sain kustannussopimuksen

Kirjottaminen on ollu mulle aina vähän astetta isompi juttu. Se tuntuu turvalliselta fantasiamaailmalta, jossa voin olla ihan mitä vaan - vaikka sellanen itsevarma ja rohkee nainen, en ujo ja epävarma, minkälainen oon oikeesti.

Seitsemän vuotta sitten elin aika syvissä vesissä.

Ilkka Alangon sanoin: "Tuli aika jolloin haluta vois hypätä pois rajan taa katsomaan, mikä toisella puolella odottaa."

Onneksi kuitenkin mulla on aina ollut kynää ja paperia (oikeesti läppäri ja wordi). Niiden avulla pääsen hyppäämään ihan millaiseen fantasiamaailmaan haluan ja voin puhua mistä vaan. Niissä maailmoissa on hyvä olla. Oon kirjoittanut paljon itselleni ja lopulta viime vuosien myötä blogiinkin.

Viime heinäkuussa sain viestiä yheltä kustantajalta, että mun (salaisesti tusaamasta) käsikirjoituksesta ei tule kirjaa. Olin siinä vaiheessa pyöritellyt tekstiä jo neljä vuotta, kirjoittanut sen alusta loppuun uudestaan 12 kertaa.

Siitä huolimatta päätin, että vietän syyskuisen Thaimaan-määmatkani läppärin ääressä kirjoittamassa, koska tykkään siitä. Aattelin, että ei se päämäärä vaan matka. Pitää tehdä sitä, mitä rakastaa.

Ja sitten tällainen uutinen kolahti mun sähköpostiin.

Ette voi uskoa, miten iso juttu tää on mulle. Kuluva vuosi on ollu ihan hullun rankka. En olis ikinä uskonut, että se päättyy näihin tunnelmiin.

"Jatkaa on hyvä, kun on kädet täynnä voimaa kuljettaa tätä laivaa. Myrsky tuo vaan rikkautta tullessaan", jatkaa Ilkka Alanko lauluaan.

Niinpä. ❤ Oon niin kiitollinen.

12 kommenttia:

  1. Siis ihan uskomattoman hienoa, onneksi olkoon! :) Oon ihan varmasti ensimmäisenä kirjakaupan ovella kun kirjasi tulee ulos! (tai siis ennakkotilaan sen internetin kautta, mutta kuitenkin...) Tekstiäsi on niin mahtavaa ollut lukea näin blogimuodossa, että tuskin maltan odottaa kokonaista kirjaa!

    VastaaPoista
  2. Wau! Olis kyllä aika unelmaa!!
    Onnea hurjasti!

    VastaaPoista
  3. Mahtavaa!! Oikein paljon onnea!! :)

    VastaaPoista
  4. Onnea! Hieno juttu! <3

    VastaaPoista
  5. Siistiä!! Ei muuta kun odotellaan tuotoksia :)

    VastaaPoista
  6. Paljon onnea! Kiinnostuksella odotellaan.

    VastaaPoista
  7. Mahtavaa! Eka kerta kun jotain uskallan kommentoida, mutta hullun hienoa! Nää tekstit on niin hyviä ja varmaankin sitä mitä ei ite uskalla ääneen sanoa. Paitsi pakko sanoa, että tän sun blogin myötä tosi monta asiaa on voinut sanoa ääneen, ku tajunnu et ei ne niin vakavia ookkaa.
    Innolla odotetaan tällkin! :)

    VastaaPoista
  8. Paljon onnea! Minäkin haaveilen "kirjailijan" elämästä, mutta pitäisi varmaan kirjoittaa sellainen kirja, että sen kehtaisi lähettää kustantamoon ylipäänsä. :D Toisekseen minulla on vähän huono suhtautuminen suomalaisiin kustantamoihin, kun tuntuu siltä, että Suomessa julkaistaan vain juoppohulluista ja rikoksista kertovia romaaneja ja että high fantasy on täällä pelkkää ajan vietettä. (Niin kuin se oikeastaan onkin.)

    VastaaPoista
  9. Onnea! Mahtava juttu! Luin tuossa just Mika Waltarin ohjeita kirjailijalle. Ei oo eilen eikä toissapäivänä kirjotettu mutta pätee edelleen! Suosittelen. Sisälsi ohjeet mm. porsastelemisesta mahdollisimman monella tavalla.

    VastaaPoista
  10. Huippua, odotan innolla kirjaa, sun tekstejä on aina niin piristävää lukea!! Onneksi olkoon!

    VastaaPoista
  11. Vilpittömät onnittelut!
    Kustannussopimus on iso juttu.

    VastaaPoista
  12. Onnittelut!

    Oon joskus aatellut, että pitäisi tehdä instagrammi ja laittaa sinne kaikkia säärikarva-, silmäpussi- ja häröilykuvia, silleen arkirealistisesti mutta runsaalla ja monensävyisellä huumorilla höystettynä. No nyt tajusin että sinähän oot jo toteuttanut tämän idean! Fanitan sua ihan kybällä. :)

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.